Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden of heb je een klacht over onze werking? Hoe je een klachtenprocedure opstart vind je hier.
Schrijf je klacht neer
Wanneer je je klacht neerschrijft, neem je best volgende informatie op:
- Over welke leerling gaat het?
- Wie ben jij tegenover de leerling?
(Ouder, de leerling zelf, vriend,… ) - Wat is er precies gebeurd?
- Wanneer gebeurde dat?
- Welke CLB’er is betrokken?
- Wat maakt dat je ontevreden bent?
Wanneer is het geen klacht?
Een klachtenprocedure kan je niet zomaar opstarten. Dit kan niet:
- Wanneer het langer dan 6 maanden geleden is.
- Wanneer je zelf geen belang hebt bij de klacht.
- Als de klacht al werd behandeld.
- Als het over regelgeving gaat.
- Als er al een gerechtelijke procedure over loopt.
- Als het over algemeen beleid of voornemens gaat en niet over een specifieke leerling.
Je bezorgt de schriftelijke klacht
- aan de directie
- of als het over de directie gaat, aan de voorzitter van het inrichtend bestuur
Zorg ervoor dat jouw naam en adresgegevens duidelijk vermeld staan. Zonder die gegevens kunnen we geen klachtenprocedure opstarten.
Je krijgt een ontvangstmelding en informatie over het verder verloop van de klachtenprocedure binnen een termijn van 10 dagen. Let op: valt er een schoolvakantie in die termijn, dan moet je de dagen van de schoolvakantie bijtellen.